zaterdag 1 juni 2013

plekken waar ik nog een keer naar toe wil.


als ik van school af ben ga ik reizen, ik wil nog zo veel zien van de wereld en naar zo veel plekken toe! In dit artikeltje vertel ik jullie wat meer over de plekken waar ik naar toe wil.


de camargue
de camargue is een gebied in Frankrijk. Ik heb er vroeger een keer een boek over gelezen en het leek me een heel erg mooi gebied. Ik heb er toen ook mijn spreekbeurt over gehouden en weet er dus al vrij veel over. In de Camargue leven wilde paarden en dat lijkt me heel erg vet om te zien. Ook is het een moerasachtig gebied met mooie natuur. Helaas is het voor mij en mijn ouders moeilijk te bereiken omdat we geen auto hebben, maar ooit zal ik er naar toe gaan.

suriname
suriname staat ook al heel erg lang boven aan mijn wishlist. Het lijkt me een heel erg mooi land en de mensen lijken mij ook heel erg aardig daar. Als ik beelden op tv zie zie ik allemaal gezellige marktjes met lekker eten en aardige mensen. Het lijkt me heel erg leuk om daar een keer de cultuur mee te maken, die volgens mij heel erg anders is dan in Nederland. 

malta
toen ik dit jaar in Boer zoekt vrouw zag dat boer Henk naar Malta ging leek het me meteen heel leuk. Vooral toen ik op tv zag dat hij met dolfijnen zwom, iets wat al heel lang een wens van mijn is. Ook de beelden van het eiland vond ik erg mooi. Blauw water, mooie stadjes en zon. Iets wat we in Nederland al lang niet meer hebben gezien.

londen bij kerst.
ik weet niet hoe ik op het idee gekomen ben maar ik wil heel graag een keer naar Londen mét kerst. Als ik aan londen met kerst denk zie ik prachtige etalages, sneeuw en een gezellig sfeertje. Geen idee of het echt zo is maar daarom wil ik het wel een keer met mijn eigen ogen zien. Sowieso wil ik graag een keer naar londen. Big ben, mega reuzenrad, dubbeldekkerbusjes en nog veel meer. 

curaçao
toen ik hoorde dat je op curaçao met dolfijnen kan zwemmen wou ik er meteen naar toe. Een jongen uit mijn klas ging er elk jaar naar toe en vertelde altijd erg leuke verhalen dat ik er ook heel erg graag naar toe wou. Witte stranden, warmte en een taal die ik kan verstaan. Ook fijn :)

italië- rome.
ik wil heel graag een keer naar Italië. Het liefst naar Rome maar ik wil ook graag andere plekken zien. Rome moet je een keer gezien hebben in je leven. Het coloseum, visuvius en het vaticaan. Heel belangrijke plekken. Ik wil ze heel erg graag een keer bezoeken. Het word veel lopen en ik zal vast met blaren thuis komen maar ik heb het er voor over.

amerika- new york.
ook vind ik dat je minstens één keer in je leven naar Amerika moet geweest zijn. Amerika lijkt me zo ontzettend gaaf om naar toe te gaan. Vooral new york. Ik zou alles willen zien. Het vrijheidsbeeld, het hele central park, china town en time square. Ook zou ik heel veel eten kopen dat ze in Nederland niet verkopen. Ik koop nu al wel eens amerikaans snoep maar in Amerika zelf is dat natuurlijk veel goekoper.

wintersport in Oostenrijk
in de 4de gaan wij op wintersport naar Oostenrijk. Helaas moet er geloot worden en ben ik erg bang dat ik word uitgeloot. Ik ben nog nooit op wintersport geweest en het lijkt me heel erg leuk om een keer te doen. Ik ben niet altijd van de sportieve vakanties maar het lijkt me wel heel erg leuk om te leren skieën. Ik weet nu al dat ik keihard ga falen maar dat maakt mij niet zoveel uit.

dit zijn de plekken waar ik nog een keer naar toe wil, waar wil jij nog een keer naar toe?








2 opmerkingen: