dinsdag 25 juni 2013

dromen


ik ben een dromer. ik droom over van alles. over later, leuke dingen, vervelende dingen. Dromen helpt mij om dingen te verwerken, mijn gedachten op een rijtje te krijgen. Dromen staat symbool voor mij. Als ik niet kon dromen was ik iemand anders geweest.


als ik droom denk ik beter na over dingen en kan ik oplossingen vinden voor dingen waar ik anders nooit een oplossing voor had gevonden. Ik vind het heerlijk om uit het raam te kijken en gewoon een beetje te dromen. Ik kom daar altijd van tot rust en voel me dan daarna een stuk beter.

en waar droom ik dan over? Dat verschilt heel erg met hoe ik me voel. Meestal droom ik eerst over wat ik op een dag heb meegemaakt, een soort reflectie van wat er allemaal is gebeurd, en hoe ik dingen misschien anders had kunnen doen. Daarna zijn mijn dromen niet meer logisch en droom ik over van alles en nog wat. Over reclames gemixt met personen die ik ken of nog gekker vriendinnen met alien hoofden. Ik onthoud mijn dromen wel altijd heel goed en kan ze de volgende dag altijd heel goed na vertellen. Dat vind ik heel leuk omdat ik altijd heel erg moet lachen om de dingen die ik droom.




















heb jij dat ook wel eens? dat je wakker word en het lijkt alsof je droom levensecht is? Ik heb dat heel erg vaak. Ik heb zelfs een keer bijna iemand iets getweet omdat ik in mijn droom dacht dat dat moest. Soms word ik ook wakker en duurt het even voordat ik weet welke dag het is en of ik nou slaap of aan het dromen ben. Zo doe ik nog wel meer gekke dingen met mijn dromen. Ik praat terwijl ik slaap. Ik vertel hele verhalen, die niemand begrijpt. Meestal praat ik een beetje onzin, maar soms komen er ook nog eens echte woorden mee.


Ook ben ik een beetje beweeglijk in mijn slaap. Nou ja, een beetje... Een beetje heel erg. Ik gooi dingen uit mijn bed en het is soms zelfs zo erg dat ik 's ochtends wakker word en ergens pijn heb, gedaan in mijn slaap dus. Ook word ik wel eens omgedraaid in mijn bed wakker. Met mijn voeten op mijn hoofdkussen dus. Ik ben zelfs een paar keer op andere plekken wakker geworden. Gelukkig doe ik niet zulke rare dingen als ik ergens anders slaap. Dus niet als ik ergens logeer ofzo. Dat zou wel erg gĂȘnant zijn.

ik geloof er in dat dromen uit kunnen komen. Als je maar hard genoeg je best doet lukt alles, er zijn zoveel dingen waar ik eerst alleen maar over kon dromen maar die uiteindelijk toch zijn uitgekomen. Je moet er hard voor werken en goed je best doen maar dan kan alles je lukken.

vandaar dat mijn favoriete quote ook over dromen gaat: "follow your dreams, they know the way" ik vind het een hele mooie quote en gebruik hem heel erg vaak.









1 opmerking: