zondag 9 juni 2013

and that's who i am.

er gaat een leuke tag rond in de blogwereld. De and that's who i am tag. Ik heb hem al op verschillende blogs voorbij zien komen en vond hem erg leuk. That's who i am is een site met allemaal plaatjes over je karakter. Het is de bedoeling dat je plaatjes uitzoekt die je bij jezelf vind passen en daar een kort beschrijving bij zoekt.

Ik heb lang getwijfeld of ik dit stukje wel online wilde zetten want het is heel, heel persoonlijk.





ik behandel de foto's van links naar rechts. Van rij naar rij.


Ik heb al heel erg lang met muziek te maken. Toen ik in de buik zat speelde en zong mijn moeder muziek voor mij. Al sinds ik 4 jaar ben speel ik viool. Ik vind het ontzettend leuk om te doen en wil er nog lang mee door gaan. Sinds groep zeven is mijn liefde voor muziek luisteren erbij gekomen. daarvoor luisterde ik wel muziek maar niet heel veel en ik luisterde er niet echt goed naar. Sinds mijn liefde voor muziek luisteren erbij is gekomen luister ik zo veel mogelijk muziek. Als ik me verdrietig voel, tijdens mijn huiswerk maar ook gewoon als ik bezig ben met een artikeltje schrijven. Als ik verdrietig ben en ik luister muziek word ik weer een stuk vrolijker. Ik vind er mijn troost in en kan dan ook beter nadenken.

ik heb een dakraam met uitzicht op de hele stad en kan uren uit het raam kijken naar de dingen die er op straat gebeuren. Ik luister soms zelfs hele gesprekken van mensen af. Ook kan ik gewoon ergens gaan zitten en om me heen kijken en zien dat de wereld heel erg mooi is. Ik hou er van om soms niks te doen en gewoon om me heen te kijken. Ik kan uren voor me uit staren zonder dat ik het saai vind. Muziek in, een mooi uitzicht en ik vermaak me wel met mijn gedachten.

we hebben thuis geen auto en ben dus op gegroeid zonder auto. Al mijn hele leven lang vind ik auto's stinken. Van de geur die in een auto hangt word ik ontzettend misselijk. Als we dan bijvoorbeeld met mijn opa en oma mee gaan moet de rit nooit langer dan drie kwartier duren want dan hou ik het echt niet uit. Als ik dan ook nog eens in een auto zit waarin iemand rijd die heel ruig rijd trek ik het echt niet lang. Nu heb ik gelukkig mijn trucjes gevonden zodat ik minder makkelijk misselijk word. Zo eet ik voordat ik een auto in ga heel weinig zodat er ook weinig uit kan komen.

toen ik wat jonger was bouwde ik ontzettend vaak hutten op zolder. Ik was hele middagen met vriendinnen bezig om de beste constructie te verzinnen zodat een hut heel groot werd. Als de hut af was bleef hij even staan en dan braken we hem weer af. De laatste keer dat ik een hut bouwde was in de zomervakantie. Ik vind het nog steeds heel leuk om een slimme constructie te bedenken waardoor de hut blijft staan. Ook vind ik het heel leuk om de hut gezellig te maken als hij af is. Gezellige lampjes erin, eten en een lieve vriendin om mee te kletsen.



als ik folders bezorg kom ik vaak mensen tegen die me vriendelijk toe lachen. Natuurlijk kan ik het dan niet maken om niet terug te lachen dus doe ik dat altijd beleefd. Ook als ik vrolijk ben lach ik soms naar iedereen die ik tegen kom. Ik vind het leuk om de mensen die je niet kent wat van je vrolijkheid mee te geven. Ik voel me ook altijd heel goed als ik iemand vriendelijk toe heb gelachen of gedag heb gezegd.

ik ben altijd anders geweest dan de rest. Ik kleedde me anders, lachte om andere dingen, had andere hobby's en ga zo maar door. Ik droeg nooit rokjes, maar kleedde me me heel veel accessoires en kleuren. Nu heb ik wel een wat andere stijl maar kleed ik me nog steeds niet zoals iedereen. Ik kleed me wat stoerder, wat jongensachtiger. In ieder geval niet zoals een stereotype meisje zich kleed.

zoals ik net al zei kan ik uren niks doen. Ook wolken kijken is daar een onderdeel van. Ik vind het heerlijk om naar de wolken te kijken en er allemaal figuren in te zien. Het is vooral leuk om met vriendinnen te kijken en dan samen te kletsen over wat je ziet ("dat is een dinosaurus! Nee joh, dat lijkt veel meer op een my little pony!")

als ik eenmaal iets in mijn kop heb is het er moeilijk weer uit te krijgen. Ik ben een doorzetter en geef niet op. Vooral als mijn doel in zicht komt. En hoeveel obstakels ik ook krijg op mijn weg, ik ga door. Neem bijvoorbeeld mijn blog. Ik ben vastberaden om een goede blogger te worden, en ook al heb ik niet veel views. Ik ga door want ik krijg leuke reacties en vind het ontzettend leuk om te doen!




als ik veel moet doen en ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet af ga krijgen maak ik altijd to do lijstjes. die helpen mij echt om alles te doen wat ik wil doen. Ook had ik vroeger een lijstjesschrift, net als Lena Lijstje. Ik maakte allemaal lijstjes over hoe iets zou lopen. Nu maak ik nog steeds lijstjes, maar dan in mijn hoofd. 

Als ik ergens zit en er lopen mensen vooruit bekijk ik ze altijd uitgebreid. Toen ik in groep 8 zat gaven we ze altijd cijfers. Nu doe ik dat niet meer maar ik kijk altijd goed naar wat ze aan hebben en bedenk daarbij of ik het wel of niet leuk vind. Soms schat ik ook leeftijden van mensen of andere dingen. Het is gewoon heel leuk om jezelf zo te vermaken. 

ik hou ervan om gekke dingen te doen. Spontaan gaan dansen of een enquete houden met mensen die je tegen komt. Toen ik op de basisschool zat en naar huis fietste met een vriendin zeiden we tegen iedereen 'wij zijn raar' je zag die mensen ook echt denken van 'ja, inderdaad' heel erg grappig! Nu hou ik er nog steeds van om zulke acties te doen. Het is gewoon heel erg leuk om de reacties van mensen te zien. En ook al doe ik het al best vaak ik zou nog een keer iets ontzettend geks willen doen. Maar dan ook écht heel gek.

ik wil genieten van elk klein dingetje in het leven. Voor je het weet is het voorbij en ben je vergeten te genieten. Dat moet niet. Daarom heb ik me voorgenomen altijd te genieten, wat er maar gebeurt. Je leeft maar één keer dus je moet er wat van maken. Ik geniet ervan als de zon voor de eerste keer in het jaar schijnt, van lieve berichtjes van vriendinnen, ik geniet ervan als ik uit mijzelf vroeg wakker word, van hard lachen. Ik geniet van het leven.
we hebben een vuurkolfje in de tuin staan waar we in de zomer optimaal gebruik van maken, dan gaan we er met zijn allen om heen zitten en kletsen we over van alles. Soms halen we marshmallows in de supermarkt en roosteren we die. Maar meestal zitten we er gewoon en kijken we in de vlammen. Ik hou ervan om rond een vuurtje te zitten. Het is altijd zo gezellig en heerlijk warm. Vooral als het donker is vind ik het leuk. Het is overal stil en donker en jij zit rond een vuurtje dat lekker knettert. 

ik hou van zwemmen. Vroeger ging ik naar het peuterzwemmen en daarna heb ik de diploma's A, B en C gehaald. De zwemlessen waren niet altijd leuk maar ik vond het heerlijk om in het water te liggen. Het is best wel een tijd geleden dat ik naar een zwembad geweest ben. Dat vind ik jammer want ik vind het altijd super leuk om een dagje te gaan zwemmen. Als het warm is in de zomer ga ik met vrienden naar onze zwemplek. Een aangelegd watertje met een brug erover heen waar je van af kan springen. Het water is daar heerlijk en er zijn daar nooit zo veel mensen dus we hebben lekker de ruimte. 

Ik heb een doos op mijn kamer met zo'n 100 armbandjes. Ik heb er een paar die ik dagelijks om doe maar ik wissel veel af. Ik heb ook een tijdje mijn armbandjes zelf gemaakt maar dat doe ik nu niet meer. Als er ergens een vrijmarkt is struin ik hem helemaal af op zoek naar leuke armbandjes. Als ik dan thuis kom heb ik weer wat leuke goedkope armbandjes voor mijn verzameling. Ik vind armbandjes heel leuk om te combineren bij je outfit, ze maken je outfit helemaal af. Het maakt mij niet zo veel uit wat voor soort armbandjes het zijn, ik vind alles leuk. 

ik dans nu bijna een jaar en vind het ontzettend leuk. Ik dans in een hele gezellige groep en heb het elke les heel erg naar mijn zin. Soms heb ik geen zin om naar dansles te gaan of ben ik moe. Maar als ik dan ga word ik altijd weer vrolijker en fitter. Ik vind het ontzettend leuk om te dansen en elke week weer beter te worden. Ik vind het leuk om te bewegen, en ik hou van muziek. Als ik de muziek eenmaal hoor kan ik moeilijk stil zitten, ik kan mijn energie dan even kwijt tijdens het dansen. 


als er op facebook of gewoon in het "echte" leven mensen aan mij vragen of ik ze wil helpen doe ik dat meteen. Het is soms zelfs zo dat ik 3 gesprekken op facebook heb waarin ik vriendinnen aan het helpen ben. Ik vind dat geen probleem en vind het fijn de mensen waarvan ik hou te steunen. Ze doen het tenslotte ook andersom. 

ik heb een heel goed geheugen en onthou heel erg veel dingen. Zo herinner ik me nog dat ik toen ik een jaar of 3 was altijd dacht dat als je net had gegeten en je ging onder de douche je dan groene bultjes zou krijgen. Hoe ik erbij kom, geen idee. Ook herinner ik de kleine details van leuke momenten. Zo herinner ik me nog een gezellige middag met vriendinnen vorig jaar, en weet ik nog precies welke kleur broek één van mijn vriendinnen aan had.

op school zijn er mensen die dan tegen me zeggen "he vink, waar zijn je vleugels?" of "he vink, vlieg daar eens heen" meestal zeg ik dan gewoon dat ik ze thuis heb laten liggen maar het lijkt me natuurlijk super om dan te zeggen "ze zitten in mijn rugzak, ik zal ze even pakken" het lijkt me zo'n fijn gevoel om te vliegen. De vrijheid en het feit dat je door de lucht zweeft en alleen maar je vleugels hoeft te bewegen, heerlijk.

hier heb ik al meerdere malen over verteld. Ik heb altijd zin in warme chocolademelk. Zelfs als het zomer is en 30 graden dan zeg ik soms ook ineens "ik heb echt zin in warme choco" Ik drink het ook het hele jaar door en vooral in de winter gaan er hele pakken cacao poeder doorheen. Ik vind het heerlijk om dan op de bank te zitten en dan een kop warme choco te drinken (met slagroom!) daar geniet ik echt van.  





soms wil ik met mijn vriendinnen praten over dingen die ik heb meegemaakt. Ze weten dan nooit zo goed hoe ze moeten reageren omdat ze het zelf niet hebben meegemaakt. Ik voel me dan altijd een beetje onbegrepen. Ik zou heel graag iemand willen vinden die hetzelfde heeft meegemaakt als ik zodat we er samen over kunnen praten. Ik snap best dat mijn vriendinnen niet weten hoe ze moeten reageren maar ik heb soms het gevoel dat ze niet eens willen luisteren. Dat vind ik soms best vervelend omdat ik me dan heel erg alleen voel. 

Als ik slaap en er komen 's avonds mensen mijn kamer binnen ga ik hele verhalen aan ze vertellen. Het is bijna altijd wartaal maar soms is het wél heel goed te verstaan. Ook denk ik soms dat ik al moet opstaan en wil ik mijn bed al uit stappen terwijl ik nog een hele nacht door kan slapen. Als ik dan 's ochtends hoor wat ik heb gezegd vraag ik me heel erg af wat ik heb gedroomd. Ik wil het heel graag een keer opnemen zodat ik het 's ochtends terug kan luisteren. 

Toen ik klein was woonde we bij een viooldocent in de straat. Toen ik 3 was wou ik heel graag viool leren spelen. Ik had een slaginstrumentje en een drumstok gepakt en gebruikte die als viool. Toen ik 4 werd mocht ik dan eindelijk op vioolles. Ik kreeg een heel klein viooltje waar ik op heb leren spelen. Toen ik groter werd groeide de viool mee. Ik kreeg steeds grotere en mooiere violen. Nu speel ik sinds 2 maanden op een viool waar mijn overgrootvader nog op heeft gespeeld. Hij was helemaal oud en kapot maar we hebben hem laten repareren en nu is het een heel erg mooi instrument geworden. In de 10 jaar dat ik nu viool speel heb ik veel geleerd. Ik heb bij 3 verschillende docenten gezeten en heb veel leuke stukken mogen spelen. Ik speel nu ook in een orkest waar ik het erg naar mijn zin heb. Ik ben nog lang niet uit gekeken op het viool spelen en kan nog heel veel leren. 



ik ben iemand die niet makkelijk over zijn problemen praat. Als er iets is hou ik het het liefst voor mijzelf, tenzij het zó erg is dat ik het wel aan iemand moet vertellen. Ik vind het ook heel erg moeilijk om te zien dat mensen medelijden met mij hebben. Ik weet niet waarom maar ik hoef gewoon niet op die manier aandacht van anderen. Ik heb liever aandacht op een leuke manier, op de leuke momenten. Als ik problemen heb kom ik daar zelf wel uit.

net zoals ik mijn problemen voor mij hou, hou ik het ook voor me als ik me niet fijn voel. Misschien voel ik me wel verdrietig of boos door iets wat er is gebeurd, ik vertel het niet. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik mensen er mee overbelast. Dat mijn probleem ook een probleem voor andere word en dat vind ik niet nodig. En het is natuurlijk heel fijn dat mensen me kunnen helpen en dat wil ik ook heel graag maar ik vind het erg moeilijk om te zeggen dat het eigenlijk niet zo goed met me gaat.

 ik ben door de jaren heen heel erg veranderd waardoor mensen die ik al een hele tijd niet heb gezien een heel ander beeld van mij hebben dan ik eigenlijk ben. Ook kan ik niet bij iedereen mezelf zijn. Waardoor de mensen waar ik niet mezelf bij ben een heel ander beeld van mij hebben dan ik eigenlijk ben. Zo ben ik soms heel erg stil en lijkt het alsof ik niet spontaan en hyper ben. Maar eigenlijk ben ik dat juist wel.

zoals ik al vertelde vind ik het erg moeilijk om mijn problemen te vertellen en te laten zien dat het niet zo goed met me gaat. Als het dan echt slecht gaat moet ik dan wel huilen. Maar ik huil het liefst niet waar iedereen bij is. Ik heb dan heel erg het gevoel dat het precies op het verkeerde moment is, als iedereen het gezellig heeft en dat ik dan de sfeer verpest. Daarom hou ik het eigenlijk altijd voor mezelf omdat ik het altijd erg moeilijk vind om te huilen in gezelschap. Ik huil eigenlijk alleen maar op mijn kamer. Als ik alleen ben.

ik denk ik vaak dat mensen mij niet mogen terwijl dat wel zo is. Ook ben ik bang dat ik stomme dingen zeg in het bijzijn van andere mensen. Ik durf alleen gek te doen als ik mensen écht vertrouw en ik me écht op mijn gemak voel. En dat is nog heel moeilijk. Ik vind het heel erg moeilijk om mensen echt, echt te vertrouwen. Ik heb vroeger dingen meegemaakt waardoor ik het nu erg moeilijk vind om mensen te vertrouwen, ik ga daar niet al te veel over vertellen omdat het dan wel erg persoonlijk word. 

ik ben erg onzeker en hoewel het dit jaar al minder is geworden komt het toch nog wel heel erg terug als ik alleen ben. Ik ben soms ook wel bang om mijzelf te zijn in het bijzijn van anderen. Heeft ook wel te maken met het moeilijke vertrouwen dat ik in mensen heb.

Ik hou ervan om liefde te krijgen van andere mensen, maar ik vind het erg vervelend als mensen te dicht bij komen. Ik heb er niet zo'n behoefte aan dat mensen álles van mij weten. het liefst wil ik gewoon niet dat mensen zien dat ik verdrietig ben. Het klinkt misschien hard maar als ik verdrietig of boos ben wil ik het liefst alleen gelaten worden. En als ik dan alleen ergens zit verlang ik eigenlijk wél naar iemand die me troost en er voor me is. Dat is soms best moeilijk omdat ik daarvoor tegen iedereen heb gezegd dat ik alleen wil zijn. 
er zijn dingen die ik al een tijd achter me aan sleep, geheimen. Er zijn wel mensen die het weten maar het lijkt me zo fijn om het een keer aan iedereen die het moet weten te vertellen.


dit was hem dan! Als je hem wil overnemen voor op je eigen blog ofzo stuur me dan even een linkje dan kijk ik even. Vind ik leuk :) 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten