donderdag 9 mei 2013

verzameldrift: beeldjes

ik heb best veel beeldjes op mijn kamer staan, van vakantie, gekregen enzovoort. Ik ga jullie laten zien welke beeldjes ik het mooist vind.


Dit maria en engeltje beeldje heb ik van mijn moeder gekregen. Mijn moeder heeft op een middelbare school gewerkt waarmee ze altijd op excursie ging naar Rome. Daar heeft ze die beeldjes gekocht. Ze heeft het engeltje voor me gekocht omdat ze vind dat hij een beetje op mij lijkt als ik slaap.

De eiffeltoren komt uit Parijs. Maar dat wist je waarschijnlijk wel. Ik heb hem gekocht toen ik daar was met mijn moeder. Ik wou graag een eiffeltoren maar wel een grotere die iets "kon", deze kan licht geven.

Dit flesje heeft mijn moeder voor mij gekocht. Het is een geluksflesje. Ik heb hem gebruikt bij mijn cito en bij andere toetsen op de basisschool. Ik heb op de basisschool last gehad van faalangst en dan hielp dit flesje mij altijd goed.

dit huisje komt uit Griekenland. Een vriendin van mij is daar op vakantie geweest en heeft hem voor mij meegenomen, het is een huisje bij de kust maar waar het precies voor staat, geen idee.

Ik heb dit paardje heel lang gelden gekocht op een paardenmarkt in Friesland. Ik was daar toen op vakantie en was al erg fan van paarden. Toen ik dit glazen paardje zag staan was ik meteen verkocht en ik nam hem mee.

Van één beeldje heb ik geen foto omdat hij kapot is gegaan. Ik had een doosje waar ik beeldjes in deed maar die heb ik laten vallen. Ik wil hem nog graag een keer maken omdat hij niet is gebroken maar uit elkaar gevallen. Ik heb het over een beeldje uit het Hans Andersen huis in Denemarken. Het is een heel mooi glazen zwaantje.

dit waren mijn favoriete beeldjes welke vind jij het mooist?





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen