vrijdag 24 mei 2013

terug in de tijd... tekeningen



ik heb vroeger heel veel getekend. Als kleine meisje tekende ik van alles, vooral poppetjes maar ook dieren vormen en illustraties bij gedichtjes. Toen ik aan mijn moeder vroeg waar mijn oude tekeningen lagen haalde ze een mega map met allemaal tekeningen te voorschijn. Ze heeft dus al mijn tekeningen bewaard. En dit is nog niet eens de helft van wat ik heb getekend, vertelde ze me. Ik ben er eens goed voor gaan zitten en heb tussen mijn kunstwerkjes geneusd. De leukste heb ik er uit gehaald, lees snel verder!


laat ik beginnen met wat tekeningen van groep 1 t/m 4. Ik weet niet precies wanneer ik de tekeningen heb gemaakt want negens staan datums.


deze tekening vind ik heel erg leuk. Je ziet hier een meisje dat aan het touwtje springen is, in de lucht vliegt een Vink. Ook staan er bloemen loopt er een hondachtig dier die iets denkt (wat weet ik niet) en er kruipt er een slak. 


dit is één van de enige tekeningen waar een datum op staat. Deze tekening is gemaakt na een sponsorloop. Op de basisschool hadden we elk jaar een sponsorloop voor een goed doel. Hoe ouder je was hoe meer rondjes je moest rennen. 



ik weet niet wat ik zo leuk vind aan deze tekening. Dit is een jongetje (of een meisje) op een skateboard. Het leuke aan deze tekening vind ik de kleuren, denk ik. Ik vind dit gewoon een hele leuke tekening, waarom vind ik heel moeilijk uit te leggen. 

deze tekening vind ik echt heel grappig! Links zie je mijn moeder, daarnaast mij en mijn broertje. Naast mijn broertje zie je mijn kat. Ik vraag me wel af waar mijn vader is, die ben ik denk ik vergeten te tekenen. Ik vind dit een hele leuke tekening. Ook leuk dat mijn broertje en ik elkaars handen vast hebben. 


toen ik deze tekening zag moest ik meteen denken aan Jubelientje. Jubelientje is een boek van Jacques Vriens. Dat boek is mij vroeger heel vaak voor gelezen en het was mijn favoriete boek. Ik vind het poppetje nog best goed gelukt. Als je kijkt naar de poppetjes hiervoor. 


ik ben zoveel tekeningen  van sinterklaas en zwarte piet tegen gekomen! Ook veel brieven die ik waarschijnlijk in mijn schoen heb gestopt, verhaaltjes en gedichtjes. Ik vond dit toch wel een leuke tekening. 


deze tekening heb ik gemaakt na het zien van  de film de schipper van de kameleon. Ik vond dat vroeger een hele leuke en spannende film en heb er natuurlijk een tekening van gemaakt. 


één van mijn eerste collages! Deze heb ik gemaakt op buitenkunst. Ik ben daar één keer naar toe geweest en vond het erg leuk. We mochten elke dag schilderen, dansen, tekenen en nog heel veel andere dingen. Ik maak nu nog steeds regelmatig collages en vind het heel erg leuk om te doen!


één van mijn eerste kleding ontwerpjes. Er hebben er daarna nog heel erg veel gevolgd en ik vind het nu nog steeds leuk om kleding te ontwerpen ook al doe ik het wat minder. Volgens mij was het de bedoeling dat je bij de outfit een kleur spuitbus kreeg die je dan in je haar kon spuiten. En je kreeg een gratis discobal.

vroeger was mijn wens om chinees te worden. Ik wou graag mooi glanzend zwart haar en ik vond hun kleren heel erg mooi. Ook heb ik een hele tijd boeken waarin je chinees kon leren op mijn kamer staan. Ik wou graag chinees worden door de film "het paard van sinterklaas" waarin de hoofdrol gespeeld word door een chinees meisje. 

dit waren mijn tekeningen. Ik wil nog best graag een keer een tweede deel maken. Zouden jullie dat ook leuk vinden?











Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen