donderdag 23 mei 2013

Macklemore

Ik vertelde jullie laatst over chef'special. Een hele leuke band met ontzettend leuke muziek. Er is sinds kort nog een band bij die ik heel leuk vind. Macklemore





Je hebt vast wel eens van de band Macklemore gehoord. Hun muziek is heel anders dan die van chef'special maar ook deze muziek vind ik heel leuk. Hun muziek heeft een wat gekker tintje en er zit veel rap in. Ook hun teksten vind ik heel goed. De ene keer zijn ze heel mooi geschreven de andere keer heel grappig.

Ik ben bij hun muziek gekomen doordat ik een nummer van hun in de top 40 zag staan. Ik besloot hem te luisteren en vond hem heel leuk. Later heb ik nog meer muziek van hun gedownload en daar luister ik nu met veel plezier naar.

Mijn favorieten zijn: same love, can't hold us, otherside en wings


dit lied vind ik erg mooi. De melodie die op de piano word gespeeld en de hele mooie tekst. Ik kan de hele dag naar dit nummer luisteren. Ook vind ik het onderwerp waar het over gaat heel goed. 




dit nummer is vrolijk en heel leuk om naar te luisteren. Het is iets heel anders dan Same love maar vind hem ook heel erg leuk. Hier zit meer rap in en deze is swingerder. Leuk!




dit vind ik een heel bijzonder nummer, ik weet niet waarom. Ik denk de muziek die ontzettend mooi is en de tekst weer. Ook de nieuwsberichten aan het begin maken het helemaal af. 




dit nummer is ook zo bijzonder. Mooie tekst, mooie piano. Alles klopt gewoon in dit nummer. Vooral de kinderstemmen die er in zingen vind ik er heel mooi bij. Ik vind het altijd heel leuk klinken als er kinderstemmen in een nummer zitten. 

Ik vertelde jullie dat de teksten van macklemore heel erg leuk of mooi zijn. Ik heb wat teksten opgezocht op internet en de leukste zinnen eruit gehaald. 

Air Max’s were next 
That air bubble , that mesh
The box, the smell, the stuffin, the tread , in school
I was so cool I knew that I couldn’t crease ‘em
My friends couldn’t afford ‘em
Four stripes on their Adidas

wings gaat over schoenen. Schoenen die je vleugels geven. Een hele leuke tekst

When I was in the 3rd grade, I thought that I was gay
Cause I could draw, my uncle was, and I kept my room straight.
I told my ma. Tears rushing down my face
She's like "Benn you've loved girls sins before pre-k"
Tripping, yeah I guess she had a point, didn't she
Bunch of stereotypes all in my head.

de tekst van Same Love vind ik vooral heel erg mooi. Het eerste deel van het couplet vooral. 

Come on, Ill make you coffee (coffee), and a bagel (bagel)
And another bagel (2 bagels)
Keep on reading that paper, then its off you go
Hun your gonna be late, don't forget your briefcase, drive safe, (peace babe)
Wake up the kids, toast the toast, put the raisin bran up in the bowl
The toast.. did I forget the toast? The toast is toast, damnit I burnt the toast
Start crying, the kid's like Dad what's wrong? Oh its not you kids..
Its just me I'm alone.. Dad's a little bit stressed.. Oh FUCK!
Feeling so sensitive, Im going for a latte, see whats popping at pilates
Hit up my friends like yo what up man, you trying to have a spa date?
The fuck? Your a stay at home dad... that's not gay!

dit is het eerste couplet van Stay home dad. Ik vind het een heel erg grappig couplet.


ik vind Macklemore een hele goede band. Ze komen 18 september naar Nederland. Ik wil ze graag live zien maar ik weet niet met wie ik moet gaan, jammer. Als ze nog een keer komen ga ik misschien wel.
wat vind jij van macklemore?


1 opmerking: