dinsdag 28 mei 2013

al mijn schoolfoto's op een rij



je kent het wel, de schoolfoto. Je kleed je op je mooist aan, doet je haar goed en werkt je make up bij. Klik! Door de jaren heen zijn er veel schoolfoto's van mij gemaakt. Tijd om ze eens naast elkaar te leggen. 




Ik had het wel over schoolfoto´s maar we beginnen bij de foto's voor dat ik op school zat, de crèche foto's. Op deze foto was ik 1 à 2 jaar oud. Lekker aan het poseren :) wat mij ook heel erg opviel op de groepsfoto van toen was dat ik het meeste haar had van de hele groep. 


hier was ik 2 à 3 jaar oud. Ik vind dat ik hier wel heel erg leuk kijk. De knuffel die ik in mijn armen hou heb ik nu nog steeds, hij is heel erg verkleurd en helemaal kapot. 

dit was mijn aller eerste schoolfoto, gemaakt in groep 1. Ik ben het meisje met de bloemetjesjurk op de onderste rij. 


dit is in groep 2. Ik had toen een heel mooi jurkje dat ik mijn "gouden" jurkje noemde. Natuurlijk had ik hem aangedaan op de dag van de schoolfoto. 



groep 3! Ik droeg altijd 2 staartjes in mijn haar vroeger. Ik vind het er heel erg schattig uit zien. 


deze foto is samen met mijn broertje en ik kijk hier heel erg eng, vind ik zelf. Hij is wel schattig hoor, zo samen met mijn broertje. 


een klassenfoto uit groep 5. Ik had toen mijn individuele foto niet gekocht omdat ik er half huilend op stond. Dat kwam omdat de schoolfotograaf heel stom deed. OP de dag van de schoolfoto had ik me helemaal leuk aangekleed, haar leuk, alles leuk. Toen ik bij de schoolfotograaf kwam ging hij ineens mijn kleding anders doen en mijn haar heel anders. Hij zei dat ik doodstil moest zitten en ik vond hem heel eng. 


deze foto is in groep 6 gemaakt. Ik heb hier hele schattige rode wangetjes en een beugel. Dit was ook de eerste schoolfoto waarvoor ik het belangrijk vond dat mijn haar goed zat. 



groep 7! Nog steeds met beugel en mijn hoofd lijkt hier wat boller. Ik vind deze foto niet zo heel erg goed gelukt. 


                                         
dit is de laatste foto op de basisschool. We gingen met heel groep 8 + docenten op de foto. Ik zit op de onderste rij, met bril! Dat jaar maakte we geen individuele foto's omdat we het te druk hadden met de musical enzo. 

                                              

deze foto is gemaakt in de eerste. Ik had toen net een lok laten knippen en vond het ook heel leuk om hem als pony te doen. Natuurlijk kan dat niet en ziet het er dus zo uit. Daarom vind ik deze foto niet echt heel erg goed gelukt. 


deze foto is gemaakt in de 2e. Ik ben in de tweede heel erg veranderd en zie er nu best wel anders uit. 

Ik ben best wel veranderd door de jaren heen. Vooral de veranderingen tussen groep 4 en 6 vind ik heel erg groot. hoe ben jij veranderd door de jaren heen?









1 opmerking: