zaterdag 25 mei 2013

5 redenen waarom ik van de lente hou.



het is al een hele tijd lente. En ook al zie je het nog niet in Nederland het is wel zo. Lente is leuk, het is zelfs mijn favoriete seizoen. Maar waarom hou ik nou zo van de lente? Ik heb 5 redenen bedacht waarom ik zo van de lente hou, lees snel verder!


1: het is weer lekker warm en ik hou van warmte! Als het in de winter zo koud is word ik helemaal depressief en ga ik het liefst niet meer naar buiten voor het weer warm word. Als het dan eindelijk weer warm word word ik ook een stukje vrolijker. Ook krijg ik in de winter altijd een klein vitamine D tekort omdat de zon dan zo weinig schijnt. Als het dan weer lente word is het al gauw weer over en voel ik me een stuk beter.

2: je kan weer al je lente kleding uit de kast halen! Weg warme trui en hallo tanktops en luchtige blousjes! Ik vind het altijd heerlijk om in een luchtig hempje en blousje de straat op te gaan. Ook vind ik het leuk om de stad in te gaan en veel nieuwe lente kleren te kopen. Ook is het fijn om in de lente alvast een nieuwe winterjas te kopen want dan zijn ze extra goedkoop!























3: er worden weer allemaal kleine diertjes geboren! Ik hou van dieren en vooral de kleine dieren. Lammetjes, kalfjes en kleine konijntjes ik vind ze allemaal leuk. Als ik een klein lammetje door de wei zie dartelen blijf ik altijd ietsje langer staan om te kijken. En vasthouden is natuurlijk al helemaal leuk.

4: alles staat weer in bloei! Ik vind alles er een stukje mooier en kleurrijker uit zien in de lente doordat over bloemetjes en blaadjes aankomen. Helaas zijn er nu nog steeds bomen kaal terwijl het bijna juni is. Ook kan je de bloemetjes en blaadjes goed fotograferen dus komen er in de lente altijd wat mooie kiekjes van bloemetjes en blaadjes.



5: het is 's avonds langer licht! Heerlijk vind ik dat, dan kan je zelfs 's avonds laat nog een video op nemen of foto's maken. Foto's maken met kunstlicht is niet fijn. Als ik met kunslicht fotografeer worden mijn foto's een beetje geel en niet mooi. Daarom fotografeer ik het liefst als het nog licht is buiten. Als het in de winter zo vroeg donker word heb ik minder tijd om foto's te maken nu heb ik veel langer en dan vind ik leuk!

dit is waarom ik zo veel van de lente hou, waarom hou jij van de lente?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten