zaterdag 27 april 2013

tag: Als ik een .... was, dan was ik een.....


Dit vind ik zo'n leuke tag! Ik kwam hem ergens tegen en heb hem meteen in gevuld. Het is de bedoeling dat als er bijvoorbeeld staat: als ik een auto was, dan was ik een.... Je vult dan op de puntjes in welke auto.





Als ik een maand was, dan was ik Juni
Juni is denk ik wel één van mijn favoriete maanden. Het is dan het begin van de zomer en het word dan lekker warm. Juni is ook één van de laatste maanden dat je naar school moet voor je zomervakantie. Meestal ga je dan nog op excursie en andere dingen.


Als ik een dag was, dan was ik zaterdag
zaterdag is toch echt wel mijn favoriete dag van de week. Het is de eerste dag van het weekend en meestal kan je dan gewoon lekker doen wat je wil. Op zondag ga ik dan meestal mijn huiswerk maken en is het alweer bijna maandag.


Als ik een tijdstip was, dan was ik 3 uur 's middags
ik vond het heel moeilijk om een tijdstip te bedenken omdat het heel erg verschilt welke dag het is. Op maandag heb ik een ander favoriet tijdstip dan op donderdag. Maar uit eindelijk ben ik toch voor 3 uur gedaan. Door de week ben ik dan bijna uit en in het weekend is de dag nog lang niet klaar en kan je nog leuke dingen doen.


Als ik een planeet was, dan was ik Venus
Venus is vernoemd naar de god van de liefde. Dat vind ik heel mooi. Ook heeft venus een hele mooie kleur.


Als ik een dier was, dan was ik een dolfijn
dolfijnen zijn hele mooie dieren. Ze leven in het water en ik hou ook heel erg van zwemmen! Ook zijn dolfijnen heel intelligent, sociaal en speels! Ideaal gewoon.


Als ik een richting was, dan was ik het zuiden
in het zuiden is het altijd warm en ik hou van de warmte!

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een bed
ik ben een beetje lui en vind het dan ook heerlijk om in bed te liggen. Natuurlijk mag dat niet van mezelf en moet ik me elke ochtend uit bed slepen.

Als ik een vloeistof was, dan was ik een milkshake
milkshakes zijn lekker! Vooral in de zomer als het bloed heet is en je niks anders kan doen dan zitten in de schaduw met een milkshake.

Als ik een boom was, dan was ik een appelboom
Vroeger droomde ik er altijd van om op een boerderij te wonen met een boomgaard vol met appelbomen. En dan 's zomers de appels te kunnen plukken en er appelsap van te kunnen maken.

Als ik een gereedschap was, dan was ik een schaar
ik vind scharen wel coole dingen, ik weet niet waarom. Gewoon omdat ze kunnen knippen. Het lijkt me wel vet om dingen door midden te kunnen knippen :)

Als ik een bloem was, dan was ik een passiebloem
Ik vind passiebloemen al heel lang mooi. Toen ik klein was en nog niet wist hoe ze heette noemde ik ze draaimolenbloemen, omdat er een soort draaimolentje op staat. Ik vind de kleur paars die er in zit ook ontzettend mooi.

























Als ik een weersoort was, dan was ik een regenboog
regenbogen zijn zoo mooi! Ik zie er niet zo vaak één maar als ik er een zie word ik blij. En als ik zelf een regenboog ben dan kom ik misschien wel sneller bij die pot goud.

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een viool
ik speel al 10 jaar viool en vind het nog steeds heel erg leuk! Nou lijkt het me wel leuk om een keer het instrument wat ik altijd speel zelf te zijn!

Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een lach
lachen is zo leuk! Het liefst lach ik de hele dag, natuurlijk doe ik dat niet. Word denk ik ook een beetje irritant voor mijn omgeving. Maar ik lach wel zo veel mogelijk.

Als ik een kleur was, dan was ik geel
geel is een lekker zomerse kleur. Gele bloemetjes, gele kleren, ik vind het allemaal mooi!


Als ik een emotie was, dan was ik blij
blij zijn is zo leuk! Gelukkig ben ik vaak blij en dan is het leven gewoon een stukje leuker!

Als ik een soort fruit was, dan was ik een aardbei
aardbeien zijn echt mijn favoriete fruit.


Als ik een geluid was, dan was ik een liedje
Als er iets is waar ik niet zonder kan dan is het muziek. Ik luister heel veel muziek per dag en het verveelt me nooit!

Als ik eten was, dan was ik een snoepje
snoep is lekker! Ik zou het best wel willen zijn. Gewoon omdat ik het zo lekker vind.

Als ik een auto was, dan was ik een volkswagen hippie busje
als ik later mijn rijbewijs heb dan koop ik zo'n busje. Als ik die busjes zie rijden word ik helemaal blij. Ze hebben altijd hele grappige kleurtjes en als ik er in zou rijden zou ik me echt een hippie voelen :)


Als ik een plek was, dan was ik een strand
zoals jullie wel weten hou ik heel erg van het strand, de zee en de duinen. Het is gewoon de beste plek op aarde.

Als ik een smaak was, dan was ik zoet
ik hou van zoete dingen! Snoep, koekjes, chocola ik hou er van! Het is misschien niet gezond maar ik eet het niet te vaak en dan mag het gewoon!

Als ik een voorwerp was, dan was ik een camera
het liefst zou ik willen dat ik alles kon vastleggen met een camera wanneer ik maar wil. Elk leuk moment, even een foto maken. Helaas heb ik niet altijd een camera bij me of heb ik niet genoeg tijd om een foto te maken. Maar als het zou kunnen, graag.

Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik een oog
ik hou van de dingen die je met je ogen niet kan zien, de kleine dingen.

Als ik een liedje was, dan was ik stick around
Stick around is zo'n mooi liedje! Hij is van chef'special en hij geeft me een echt lente/zomer/vakantie gevoel.

Als ik een paar schoenen was, dan was ik gympen
ik loop altijd op gympen. Ik vind ze lekker lopen, ze zijn leuk en ze passen (meestal) ook bij de kleren die ik aan heb. Ik heb eigenlijk bijna geen andere schoenen dan gympen. Sowieso heb ik niet zo veel schoenen maar het grootste deel bestaat toch wel uit gympen.



dit was de tag, als je hem wil over nemen doe dat gerust!

2 opmerkingen: