dinsdag 16 april 2013

ik hou van...




Ik schreef een tijdje geleden ook al zo'n artikeltje maar er is nog zo veel meer waar ik van hou! Daarom heb ik besloten een ik hou van... #2 te maken.





- Ik verbaaste me dat dit er de vorige keer niet in stond, maar bloggen! Ik kan me veel beter uiten als ik schrijf. In het echte leven zou ik niet zo snel alles wat ik op mijn blog schrijf vertellen. Maar op mijn blog kan ik me heel goed uiten, kan ik precies verwoorden wat ik denk en kan ik mezelf zijn. En dat laatste is het belangrijkste. Dat ik mezelf kan zijn. Dit blijft mijn blog, en natuurlijk wil ik best luisteren naar feedback maar het blijft mijn blog en daarom wil ik zo dicht mogelijk bij mezelf blijven.

- Lente, zon en warmte. Hier wacht ik al de hele winter op, de lente! Ik kan echt niet tegen kou. Zodra het koud word word ik depressief, chagrijnig en heb ik geen energie meer. De hele winter zit ik in een dipje en zodra het weer warm word kom ik tot bloei. In de lente voel ik me een stuk beter en ben ik veel vrolijker. En ik ben niet de enige! In de lente is iedereen altijd een stukje blijer, voor mijn gevoel. De wereld ziet er altijd weer een stukje mooier uit met een lekker zonnetje, bloemetjes die in bloei staan en fluitende vogeltjes.

- Ik hou van mensen die zomaar iets spontaans doen. Zo fietste ik laatst naar huis en begon er een man aan de overkant van de straat spontaan te zwaaien. Dan krijg ik meteen een grote lach op mijn gezicht. Maar bijvoorbeeld ook als mensen een praatje maken met die lieve accordeonist op de hoek van de straat. Het zijn de kleine dingen die de wereld een klein stukje leuker maken en mij een lach op mijn gezicht geven.

- een goede film. Als ik een goede film zie en daarna helemaal betoverd rond tover ben ik zo blij. Dat die filmmakers het voor elkaar krijgen om mij te betoveren met een verhaal, goede acteurs en mooie muziek. Als het allemaal bij elkaar past en ik maar niet kan stoppen met kijken geeft dat mijn zo'n fijn gevoel.


- hoe kan dit ontbreken? Hier hou ik al heel lang van en mijn liefde word niet minder. Mode, mooie kleren en prachtige modellen. Ik ben nog maar één keer naar een modeshow geweest maar ik wil nog naar zo veel anderen. Ook zou ik heel graag een keer naar een modeweek willen maar dat kan alleen op uitnodiging, helaas. Ook hou ik ervan om in het weekend of vakantie heel lang voor de spiegel te staan en allemaal nieuwe combinaties uit te proberen. En dan daarna in je nieuw uitgezochte setje over straat te gaan en je helemaal mooi te voelen.

- Mooie plaatjes, schilderijen en foto's. Al een hele tijd hou ik van kunst. Ik ben er mee opgegroeid en ga al van jongs af aan naar het museum. Ik ben wel meer van de moderne kunst moet ik eerlijk zeggen. De kunst uit de gouden eeuw of vroeger vind ik nooit zo mooi. Het is wel bijzonder dat een schilder een portret van iemand zo gedetailleerd kan schilderen dat het net een foto lijkt maar ik ben meer van de gekke opvallende schilderijen met veel kleuren, schotse en scheve strepen en gekke combinaties. Ook ben ik van de graffiti, het is nu wel minder dan vroeger maar er staat al een tijdje een mooi kunstwerk op onze schuur.

Ook maak ik al een tijdje foto's en heb daar mijn liefde ook al in gevonden. Ik ben nu aan het sparen voor een spiegelreflexcamera en kan hem als het goed is eind dit jaar kopen. Natuurlijk moet ik daar nog even op wachten maar ik heb nu ook een prima camera waar ik leuk mee kan fotograferen. Het is voor mij een uitdaging iets zo mooi mogelijk op de foto te zetten. Het maakt mij niet zo veel uit wat het is. Een vriendin, mijn kat of een mooie lucht. Ik vind het allemaal even leuk. Ook hou ik er heel veel van mooie foto's op google op te zoeken. Ik heb inmiddels al een hele verzameling op mijn computer staan en blijf maar door gaan met mooie foto's zoeken.

Dit was deel 2! Misschien komt er nog een keer een deel 3 maar dat zie ik nog wel. waar hou jij van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten