donderdag 21 maart 2013

mijn favoriete boeken

laatst heb ik de boeken, dit of dat? tag gedaan. Nu leek het me leuk om jullie ook te laten zien welke boeken ik graag lees. Ik vind lezen leuk, doe het ook best vaak. Het is nu wel wat minder dan vroeger maar alsnog hou ik heel veel van lezen.





de kleine kapitein- paul biegel
dit is een kinderboek vol met fantasie. Normaal ben ik niet zo'n fan van fantasieboeken maar deze boeken vind ik heel erg leuk. Het boek gaat over een jongetje met een grote pet op. Zijn boot ligt op een duin. Als de boot op een dag door een hoge golf van de duin word meegenomen begint er een spannend avontuur. Ze komen op een onbewoond eiland en redden schipbreukelingen. Ik raad jullie dit boek echt aan!

hoe overleef ik- francine oomen
ik denk dat veel van jullie deze boeken wel kennen. Ze gaan over Rosa. Rosa maakt van alles mee. Ze heeft een depressieve moeder, stiefvaders en een jonger broertje. Ook krijgt ze een vriendje en verhuist heel vaak. Ik raad dit boek echt aan omdat het heel leuk geschreven is en je door wil blijven lezen!

Rosa in New York- Francine Oomen
dit is een vervolg op de hoe overleef ik serie maar dan voor oudere kinderen. Rosa gaat als au- pair in new york werken waar ze allemaal dingen beleefd. Net als in de hoe overleef ik boeken wil je blijven door lezen, dat maakt dit boek ontzettend leuk!

als niemand kijkt- Marjolein Hof en Iris Kuijpers 
dit is een boek uit de slash serie. Een serie waarin schrijvers verhalen van jongeren op schrijven. Dit boek gaat over Julia. Julia droomt al haar hele leven van een carrière in ballet. Als ze auditie mag doen voor de balletschool komt een droom uit. Maar als ze eenmaal op de balletschool zit komen de vragen. Wil ik dit wel? Voor wie dans ik eigenlijk? voor mezelf? Ik raad jullie dit boek echt aan - vooral als je danst- omdat het heel mooi gelezen is en je maar door wil blijven lezen. Je hebt het gevoel als of je het zelf allemaal mee maakt.


















meisje van mars- Anna Woltz en Vicky Janssen
dit is weer een boek uit de slash serie. Ik weet niet wat ik met de serie heb ik denk dat ik het heel mooi vind dat het non- fictie is en de verhalen dus echt gebeurd zijn. Dit boek gaat over Evert. Al sinds Evert heel klein is weet hij dat hij geen jongen wil zijn maar een meisje. In dit boek lees je zijn hele levensverhaal. Ik vind dit zo'n mooi boek! Het verteld echt hoe Evert zich gevoeld heeft en hoe het moet voelen als je denkt dat je in het verkeerde lichaam geboren bent.


vlucht van elin





















vlucht van Elin- Maren Stoffels


















dit is een boek uit een 3 delige serie over backpacken. Het boek gaat over Elin, die vlucht naar een ander land. Waarom, dat weten we niet. Onderweg komt ze een groepje vrienden tegen die aan het backpacken zijn. Ze vragen haar mee en langzaam word duidelijk waarom Elin gevlucht is. Het leukste aan het boek vind ik het einde, ik had helemaal niet verwacht dat het boek zo zou eindigen en was helemaal verbaasd.

Zo dit zijn mijn favoriete boeken. welke boeken vinden jullie heel leuk om te lezen?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten