maandag 18 maart 2013

lief.

415b1da3febe3c29e4d04c876793e99f_large
Sinds kort hebben is er bij onze supermarkt een straatmuzikant. Ik heb super veel respect voor straat muzikanten omdat ze de hele dag in de kou zitten en echt genieten van de kleine dingen. Al geef je ze 50 cent, ze bedanken je en geven je een grote lach. En daar word ik dan weer ontzettend blij van. De straat muzikant speelde ontzettend mooi accordeon. Toen ik langs liep om geld te geven begon hij me met eeuwig bedanken. Ik glimlachte en liep de winkel in. Toen ik even later weer naar buiten kwam ging de straatmuzikant door met bedanken, wat ik echt super lief vond. Even later kwam er een man op hem af die een praatje met hem ging maken. En weer wat later een vrouw die hem een stuk pizza aanbood. Dat soort mensen vind ik echt lief. Gewoon een straatmuzikant die niet zo veel meer heeft dan zijn eigen instrument een stuk pizza aan bieden, of een gezellig gesprek voeren. Je zag die man ook helemaal opfleuren. Zo lief!

Mensen die andere mensen blij maken. Daar word ik ook blij van! Maar we worden niet altijd blij van elkaar. Zo word er veel gediscrimineerd. En daar word ik echt boos van. Het maakt toch niet uit hoe je eruit ziet? Of je een ander kleurtje hebt? Het zou juist saai zijn als iedereen er hetzelfde uitzag! En tenslotte zijn we allemaal mensen, en hebben we allemaal zo onze onzekerheden. En als je je onzekerheden verbergt door andere zwart te maken vind ik je ontzettend laf.

Ik ben ook gepest. Bijna mijn hele basisschooltijd. Gelukkig is het nu over en heb ik het reuze naar mijn zin op school maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen andere mensen pesten. Misschien komt het omdat ik zelf vroeger ook gepest ben en daar nu extra gevoelig voor ben. Ik weet het niet, maar ik kan er niet tegen. Als je dan van die verhalen op het nieuws hoort van mensen die zelfmoord plegen omdat ze gepest werden. Dat vind ik echt heel erg. Het maakt toch niet uit hoe je er uit ziet? Of ben ik de enige die zo denkt? Ik zou graag willen weten hoe jullie hier over denken. Ben je zelf vroeger gepest? Of zijn er mensen in je omgeving die gepest zijn/ worden. Tell me!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen