zondag 3 februari 2013

lachen.



lachen, ik hou ervan. Al is het maar om een klein dingetje, ik hou van lachen. Ik lach ook veel, het liefst de hele dag. Als je lacht word je vrolijk. Kijk je de hele dag chagrijnig, dan word je ook chagrijnig. Zo simpel is het.

Ik lach vaak, heel vaak. Ik lach om elk klein dingetje. Al zeg ik 'hoi', ik lach erbij. Ik weet niet hoe het komt, of misschien wel. Ik lach zelfs onder een toets, wanneer iedereen serieus kijkt. Misschien hou ik gewoon niet van serieuse of verdrietige situaties. Als er dan niemand lacht voelt het zo ongemakkelijk, dan ga ik maar zelf lachen. Zodat ik me wat meer op mijn gemak voel. Mensen vinden het wel eens irritant. Dat ik nooit serieus kan kijken. Maar ach, ik trek het me niet aan. Ik lach en daar is niks mis mee.

ik hou ervan om de slappe lach te hebben. Ik hou ervan om zó hard te lachen dat ik er buikpijn van krijg. Ik heb vriendinnen waar ik heel veel mee lach en daar ben ik blij mee. Super blij zelfs. Want mijn vriendinnen zorgen ervoor dat ik me vrolijk voel, ze maken me aan het lachen, zelfs als ik me even down voel.



ik lach altijd. Ook als ik iets serieus vertel kan ik niet serieus kijken. Aan het begin van dit schooljaar lag mijn opa in het ziekenhuis. We dachten dat hij binnen een paar dagen zou overlijden, dat was best een schok. Toen ik het aan de mensen om me heen vertelde kon ik het niet laten om niet te lachen. Mensen vonden dat raar, maar ik weet waarom ik dat doe. Ik lach uit onzekerheid. Weet niet waarom, misschien ben ik bang dat ze mijn verhalen raar vinden of ben ik bang dat ze me gaan uitlachen. En natuurlijk is dat niet zo, maar ik ben er wel bang voor.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Zo zie ik het. Ik lach dus ik leef. Ik wil jullie één ding meegeven. Smile! Het doet je echt goed. Als je je verdrietig voelt, lach! Je voelt je vast snel beter. Lach naar de mensen op straat, naar je docenten en zie, iedereen is blij met je en word vrolijk van je!

waar moet jij van lachen?























Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen