maandag 21 januari 2013

het leuke aan de winter.

jullie hebben me vaak horen zeuren over de winter. Ik vind de winter te koud, te grauw en ik verlang al gauw terug naar de zomer. Maar er zijn ook dingen die ik leuk vind aan de winter. Ik zet ze voor jullie op een rijtje.





- warme chocolademelk is echt een grote liefde van mij. Ik drink het dan ook het liefst het hele jaar door. In de winter krijg ik eindelijk de kans om non stop warme chocolademelk te drinken. En dat doe ik dan ook. In de zomer zou ik ook best warme choco willen bestellen maar dat doe ik dan niet. Vanwege de rare blikken van mensen. Het maakt mij niet uit waar de chocolademelk vandaan komt. Als er maar slagroom bij zit. Dan vind ik alles goed.



- schaatsen! Dat vind ik ook ontzettend leuk om te doen in de winter. In de zomer ga ik nog wel eens skaten met vrienden en in de winter word dat vervangen door schaatsen. Ik vind het ontzettend leuk om over het ijs te glijden. Bij ons in de buurt is een hele grote kunstijs baan waar we nog wel eens naartoe gaan. Als er genoeg natuurijs ligt ga ik ook nog wel eens 10km tochten maken. Het maakt mij niet uit of ik op natuur of kunstijs schaats. Ik vind het allebei even leuk!


- sneeuw is natuurlijk ook heel leuk in de winter. Je kan sneeuwballengevechten doen, en andere gekke dingen. Natuurlijk kan je ook mooie foto's schieten. Het is wel vervelend als je ergens heen moet en er ligt een hele bak sneeuw. Ben je meteen een uur langer onderweg :( er ligt nu in Utrecht ook sneeuw en ik heb er al flink van genoten.













- kerst en oud en nieuw! Die vallen ook in de winter. Ik vind het heel gezellig om een witte kerst te hebben en dan gezellig met zijn allen binnen te zitten terwijl het buiten steenkoud is. Als er overal sneeuw ligt krijg ik toch wel een kerstgevoel hoor.



- mooie plaatjes schieten! Als er sneeuw ligt kan je super goed mooie plaatjes schieten. En voor mensen die van fotograferen houden is dat altijd leuk!




- leuke films kijken. Als het echt heel koud is buiten en ik hoef er niet uit vind ik het heerlijk om de hele dag op de bank te hangen en een goeie film te kijken.

zo dit waren de dingen die ik leuk vind aan de winter.

wat vind jij leuk aan de winter?










Geen opmerkingen:

Een reactie posten