zondag 27 januari 2013

een echt wintergevoel.


heb jij dat ook wel eens? dat je ineens dat echte wintergevoel hebt? Dat de winter ineens heel mooi is en het ineens zo koud niet meer is? Dat gevoel had ik gisteren.





Gisteren konden we eindelijk schaatsen op echt natuurijs. In het park bij mij in de buurt werd al flink geschaatst. 'S avonds gingen we terug om nog even te schaatsen en er was bijna niemand. In het donker, bij volle maan waren we aan het schaatsen. Het was ontzettend stil overal en het was heerlijk om zo in het donker te schaatsen. Sowieso vind ik schaatsen ontzettend leuk, maar als het dan ook nog in het donker bij volle maan is het nog veel leuker.

Naast het water waar wij op schaatsten was een berg. Elk jaar gooien ze op de helling van de berg water waardoor het een soort ijsbaan word. We vonden het wel leuk om dat even uit te proberen. Daar waren ook bijna geen mensen. Die ijsbaan ging ontzettend hard. Ik weet niet hoe vaak we daar vanaf zijn geweest maar in ieder geval heel vaak. Het was ook helemaal niet koud buiten waardoor het nog leuker was. Daarna liepen we in het donker naar huis om warme choco te gaan drinken. Heerlijk.

Helaas is mijn wintergevoel alweer verstoord door de regen. Het regent nu al de hele dag en ik word er chagrijnig van. Dus ik blijf de rest van de dag chagrijnig binnen zitten en kijken hoe de regen alle sneeuw en ijs verwoest.



ik vond het leuk om jullie even te vertellen over mijn wintergevoel. waar krijgen jullie een wintergevoel van?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen