zondag 13 januari 2013

de winter is toch komen opdagen.

En toen was het ineens weer winter. Ik heb niks met winter. Het is altijd koud en ik kan niet tegen kou. Geef mij die oude temperaturen maar. Het mag van mij best winter worden als ik mijn huis maar niet uit moet. Maar dat moet ik dus wel. Ik moet namelijk naar school. Ik moet zo´n 20 minuten fietsen en als ik dan zit weg te vriezen op mijn fiets  haat ik de winter zo. Ik haat het om koud te zijn en al die dingen. Ik haat het om bevroren tenen en  handen te hebben. Ik haat het weer dat de winter met zich mee brengt.  


toen ik vanochtend het gordijn open deed zag ik dit. Mijn hele raam lag vol met ijs. Ik slaakte een zucht want  ik hoopte dat de winter dit jaar niet zou komen opdagen. Helaas dus wel. Geef mij maar warmte. lekker zonder jas op de fiets. Wind door mijn haren. Zonnetje. Dan is 20 minuten fietsen helemaal niet zo lang meer. Maar met kou en ijs lijkt het wel eeuwig te duren voordat ik op school ben. Dus zolang die winter nog in het land blijft blijf ik zeuren over de kou. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten